http://www.liberalapartiet.se

måndag, juli 03, 2006

Den trotsige medborgaren

-Hit med stålarna!
-Va? Jag har precis fått min lön. Kan jag inte få behålla lite?
-Du får behålla hälften! Hit med resten!
-Här har ni 10 000. Vad ska ni ha dom till?
-Vi skall dela ut en del till andra. En del får du kanske tillbaka nån gång som olika bidrag eller tjänster. Resten ska vi ha att leva av. Du tror väl inte att vi gör detta gratis?
-Då vill jag ha bättre vägar norrut, en synundersökning och några filmer för nedladdning.
-Vad snackar du om?!
-Skulle jag inte få vissa tjänster?
-Suck! Tror du på allvar att du får bestämma vilka du skall få? Du får höftledsoperationer, kommunala skolor, tunnlar, broar och och lite annat, precis som alla andra!
-Det behöver jag inte. Åtminstone inte allt. Det mesta av det där har inget värde för mig just nu.
-Vadå värde? Vadå behöver? Fattar du hur mycket de här tjänsterna kostar?! Du skall vara tacksam! Om det inte passar kan du ju alltid rösta nästa gång det är val. Adjö!

1 Comments:

At 12:55 fm, Anonymous Anonym said...

Det var inte en s�rskilt trotsig medborgare om du fr�gar mig :p Den r�nade medborgaren borde ta upp ett handeldvapen att hota sina angripare med; det �r helt i sin ordning med sj�lvf�rsvar mot tjuvaktiga banditer, oavsett vilket deras syfte m� vara ;) The greatest of harm can come from the best of intentions.

 

Skicka en kommentar

<< Home